چگونه می‌توان پوستی روشن داشت - درمان‌های طبیعی

${Blog.writer.name}
نویسنده اسکیناپ

اگرچه بهتر است ظاهر خود را بپذیرید و از آن استقبال کنید ، اما افراد بسیاری در پی داشتن پوستی شفاف و روشن هستند که زیبایی و جذابیت چهره آنها را چندین برابر کند.
گرچه می توانید رنگ پوست خود را  شفاف و روشن کنید ، اما درمان های خانگی اثبات نشده است و حتی ممکن است بعضی از آنها خطرناک باشند. با این حال ، شما هنوز هم خوش شانس هستید! برخی از کرم های بدون نسخه وجود دارد که می توانید برای روشن کردن تکه های تیره استفاده کنید و همچنین می توانید با مراجعه به متخصص پوست برخی از درمان های حرفه ای را امتحان کنید. با استفاده از این گزینه ها می توانید پوست خود را با خیال راحت  شفاف و روشن کنید.

در بازار  کرم ها و لوسیون های سفید کننده ‌های پوست بسیاری وجود دارد ، بنابراین احتمالاً در مورد اینکه کدام یک از آنها موثر است گیج شده اید. خوشبختانه ، انتخاب درست هنگامی آسان است که بدانید به دنبال چه چیزی می‌گردید. برخی از این کرم ها را می توانید بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید. معمولاً کرم های روشن کننده فقط برای مناطق کوچکی مانند لکه های پیری در نظر گرفته می‌شوند. خیلی مهم است که همیشه قبل از استفاده در مناطق بزرگتر حتماً از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

سفید شدن پوست با استفاده از اسید کوژیک

 ملانین رنگدانه اصلی پوست و مو است که در سلولهای ملانوسیت ساخنه می‌شود، شما می‌توانید با تهیه کرم‌ها دارای اسید کوژیک به مشکلات رنگدانه‌های پوستی کمک می‌کند.اسید کوژیک می تواند پوست شما را در برابر آفتاب سوختگی آسیب پذیرتر کند . کرم‌های دارای اسید کوژیک نیازی به نسخه ندارد.

سفید شدن پوست با استفاده از رتینول

رتینول از مشتقات ویتامین A است که  در رفع لک‌های تیره‌ی پوستی و انواع هایپرپیگمنتیشن مؤثر است و به چرخه‌ی تولید سلول‌های پوستی کمک می‌کنند و همچنین بافت صورت را نرم و لطیف کرده و آن را ترمیم می کند ، درخشندگی پوست را افزایش می دهد و با پیری مبارزه خواهد کرد.از رتینول در تابستان از ضدآفتاب با SPF بالا استفاده نمایید زیرا به دلیل حساس شدن پوست احتمال آفتاب سوختگی افزایش می یابد.

سفید شدن پوست با استفاده از هیدروکینون

هیدروکینون با کنترل و سنتز ملانین می تواند باعث شفاف شدن پوست گردد.هیدروکینون یکی قوی ترین کرم ضد لک شناخته شده در دنیا بوده و برای لک های تیره یا لک های مقاوم به درمان که با دیگر کرم های ضد لک درمان نمی شوند، مورد استفاده قرار می گیرد و تنها کرم ضد لکی است که می تواند بر روی تمام انواع لک های پوستی اثر داشته و آن ها را درمان کند. با این حال استفاده طولانی مدت از محصولات دارای هیدروکینون می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

 از کرم‌های بدون جیوه استفاده کنید

بعضی از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی جیوه می‌باشند و این می تواند مضر باشد. قرار گرفتن در معرض جیوه می تواند باعث مشکلات کلیوی و همچنین آسیب به بینایی و شنوایی شما شود.دقت کنید که امکان دارد عناصر جیوه دار به عنوان mercurous chloride (کلر جیوه دار)، calomel، mercurie، mercurid نوشته شده باشند.

0

مطالب مشابه

19ام دی ماه 1400
خواندن 2 دقیقه

لکه های پوستی قهوه ای

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 5 دقیقه

هر آنچه که باید درباره اگزمای پوستی بدانیم

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 10 دقیقه

هر آنچه که باید درباره بیماری پسوریازیس بدانیم

نوشته اسکیناپ